Press: Sommarfest med all världens kultur som tema

28 augusti 2015

Varje år arrangerar MultiMind en sommarfest och i slutet av augusti samlades närmare 100 personer på Etnografiska museet på Djurgården i Stockholm. Festen inleddes med en guidad tur genom museets globala samlingar som representerar tusentals år av mänsklig kreativitet över hela världen.

– Att välja Etnografiska som festlokal kändes helt rätt, säger Kristian Andersson, VD & grundare på MultiMind. Precis som vi vill de lyfta fram mångfalden genom att visa upp världens olika kulturer.

Efter guidningen bjöds gästerna på en färgrik buffet med maträtter från olika kontinenter. Innan middagen talade Erik Ullenhag, ekonomisk-politisk talesperson för Folkpartiet, om vikten av att värna om mångfalden. Åren 2010-2014 var han integrationsminister och har stor erafenhet av ämnet. Därför var det extra roligt att han lyfte fram MultiMind som exempel på ett företag som jobbar för att främja mångfalden på arbetsmarknaden.

Genom sitt egensinniga konstnärskap visar modedesignern Bea Szenfeld att det egentligen inte finns några gränser. Hon berättade om sin egen resa från Polen till Sverige som tioåring och hur hon har valt att arbeta i gränslandet mellan kläddesign och modern konst.

Att bjuda in till ett lustfyllt sommarevent är en viktig del av den dialog som vi på MultiMind vill ha med våra kunder, samarbetspartner och konsulter säger Kristian. För att se bilder från festen, besök gärna MultiMind Bemanning på Facebook.

Se fler bilder här.

Etnografiska museet är ett av Sveriges fyra Världskulturmuseer tillsammans med Östasiatiska museet och Medelhavsmuseet i Stockholm samt Världskulturmuseet i Göteborg.